Inline skaten voor volwassenen

Ben je hier als schaatser op zoek naar een manier om ook in de zomer met je geliefde sport bezig te zijn? Wil je fit blijven en aan je techniek werken? Of houd je juist van inline skaten en ben je op zoek naar meer? Meer gezelligheid, meer training of meer wedstrijden?

Je bent hier op de juiste plaats om te skaten of skeeleren. De begrippen skaten en skeeleren worden vaak door elkaar heen gebruikt, maar het gaat altijd over lekker rijden op wieltjes alsof je schaatst over asfalt. Bij Schaatsvereniging Utrecht trainen we met inline-skaters van alle niveaus en met uiteenlopende doelen.Inlineskate trainingen voor volwassenen

Inline_skaten

Van april tot en met september, iedere maandag, woensdag en vrijdag van 19.30 tot 20.45 uur trainen we met de SVU volwassen inline-skaters op onze prachtige wieler- en skeelerbaan op de Nedereindse berg.
Wanneer je bij SVU gaat trainen, kijken we in welke groep je het beste past. Voor volwassenen hebben we 5 niveaus: beginners, licht- gevorderden, gevorderden, marathon en wedstrijd. Als je het niveau van een groep goed beheerst, kun je, als je wilt, doorstromen naar een volgende groep.Hoe zien de trainingen eruit?Bij de beginnersgroep werken we vooral aan de techniek. Dit doen we in de thema’s balans, afzet, houding, en later in het seizoen ook de bocht. Bij de licht gevorderde groep is het doel vooral je techniek en in iets mindere mate ook je snelheid en conditie te verbeteren. Wanneer je deelneemt aan deze groep kun je al in een treintje rijden en een bocht goed doorkomen.
Ook bij de gevorderden groep wordt gewerkt aan het verbeteren van je techniek, snelheid en conditie. De nadruk ligt hier meer op de ontwikkeling van snelheid en conditie. De marathongroep traint voornamelijk op het ontwikkelen van duur en techniek. Hierbij wordt gestuurd op houding en basisbeweging. Je verbetert je uithoudingsvermogen maar ook je snelheid door bijvoorbeeld interval- en versnellingsoefeningen te doen.
De groep wedstrijd inline-skaters gebruikt de training vooral als voorbereiding op wedstrijden. Prestatie en ontwikkeling staan voorop. Het parcours, de beklimming en afdaling van de Nedereindseberg, vormen een uitgesproken locatie om gerichte en stevige trainingen te doen.Op vrijdag oefenen we met zijn allen op techniek

Inline_skaten

Op de vrijdagavond kan er getraind worden door diverse niveau’s, gevorderden tot en met wedstrijd inline-skaters. De nadruk ligt op deze avond voor 100% op het leren en verbeteren van de techniek. In het eerste gedeelte van het zomerseizoen (april-juni) zal de nadruk liggen op de techniek van het inline-skaten. In het tweede gedeelte van het seizoen (juli-september) zullen de trainingen meer in dienst staan van de voorbereidingen op het schaatsseizoen. Naast de aandacht voor techniek wordt er ook tijdens de trainingen tijd gestoken in een afwisseling van interval, sprint en duur-oefeningen.Veiligheid rijdt vooropAls beginner kun je het beste uit de voeten met inline-skates met een hoge stevige schoen en wat kleinere wieltjes (80 mm). Meer gevorderde rijders kiezen als snel voor skeelers met een lagere schoen en grotere wielen (90-125 mm). Als je materiaal wilt aanschaffen vraag dan vooral naar de ervaringen van je mede-skaters en trainers.
Bescherming is belangrijk en het dragen van pols- bescherming en een helm stellen we in ieder geval verplicht. Elleboog en kniebescherming raden we aan.Wil jij met ons mee skaten?Ben je nieuwsgierig, wil je het inline-skaten een keer uitproberen? Je kan je aanmelden voor een proefles. aanvraag proefles Inline skaten.

Je kan je ook direct aanmelden om lid te worden. Inschrijfformulier  Inline skaten.