Inline skaten voor de jeugd

Ben jij voor je kind op zoek naar skateles in Utrecht? Leren inline-skaten geeft je kind een gevoel van vrijheid en veel bewegingsvrijheid. tegelijkertijd is er ook aandacht voor veiligheid. Is jouw kind de nieuwe Bart Swings, een geboren talent of valt er nog veel te leren?

We hebben ruimte voor totale beginners en kinderen die nu al de hele buurt bij elkaar skaten. Bij Schaatsvereniging Utrecht skate je kind met sprongen vooruit, omdat plezier voorop staat!
Skateles voor de Utrechtse jeugd

We organiseren van april tot en met september, iedere maandag en woensdag van  18.30 uur tot 19.30 uur skateles voor de jeugd.  De lessen vinden plaats op onze prachtige wieler- en skeelerbaan op de Nedereindse berg. Elke trainingsavond zijn er steeds enthousiaste trainers die leuke oefeningen, spelletjes en wedstrijdjes met de kinderen doen
Wanneer je bij SVU komt voor de lessen, kijken we in welke groep je het beste past. Dit zodat je op een leuke op je eigen niveau kan inline-skaten. We hebben bij de kinderen 2 niveaus: beginners en gevorderden. Als je het niveau van een groep goed beheerst, kun je, als je wilt, doorstromen naar een volgende groep. Dit gaat in overleg met de trainer.Plezier staat altijd voorop!

Bij de beginnersgroep ligt de nadruk natuurlijk op het leren skaten. Met eenvoudige oefeningen en spelletjes worden op een speelse manier de basisbeginselen geleerd. Plezier krijgen in het skaten staat altijd voorop!
Bij de Gevorderden groep wordt naast techniek ook al gewerkt aan snelheid en conditie. De oefeningen zijn wat uitdagender en duren langer. Onderlinge wedstrijdjes zorgen voor een meer competitief karakter van het skaten. Maar Ook hier geldt: plezier in het skaten is verreweg het belangrijkst.Wat heb je nodig?Na plezier staat veiligheid op een belangrijke tweede plaats. We zijn altijd bezig met het zo veilig mogelijk beoefenen van deze leuke sport. Het dragen van polsbescherming en een helm is in ieder geval verplicht. Elleboog- en kniebescherming zijn aanraders, om blessures te voorkomen.

En welke skates kies je? Als je net begint kun je het beste inline-skates met een hoge stevige schoen en wat kleinere wieltjes nemen. Gaat het steeds beter dan kun je gaan voor skeelers met een lagere schoen en grotere wielen. Als je materiaal wilt aanschaffen vraag dan vooral aan de trainers of de andere kinderen wat fijn is.ProeflesBen je nieuwsgierig geworden en wil je het inline-skaten een keer uitproberen? Meld je hier aan voor een proefles.
En als je nu al overtuigd bent van inline-skaten kun je ook direct lid worden.