Skateles Utrecht

Ben jij voor jezelf of voor je kind op zoek naar skateles in Utrecht? Leren inline skaten geeft een gevoel van vrijheid en veel bewegingsvrijheid.  En natuurlijk is er ook aandacht voor veiligheid. Ben jij een geboren talent? Of wil je gewoon nog beter leren skaten? Dan is Schaatsvereniging Utrecht voor jou dé plek!

Inline skaten wordt ook wel skeeleren of skaten genoemd. Bij SVU noemen wij het inline skaten.
We hebben ruimte voor volwassen de nog maar net beginnen met skaten, of al heel wat kilometers in de wieltjes hebben en voor kinderen die nu al de hele buurt doorvliegen en die skaten ook als sport willen beleven. Bij Schaatsvereniging Utrecht gaat jong én oud met sprongen vooruit, omdat plezier voorop staat!
Skateles voor de Utrechtse jeugd

website_svu_skeeleren_7446_klein_2.jpg

We organiseren van april tot en met september, iedere maandag en woensdag van 18.30 uur tot 19.30 uur skateles voor de jeugd. De lessen vinden plaats op onze prachtige wieler- en skeelerbaan op de Nedereindse berg. Elke trainingsavond zijn er steeds enthousiaste trainers die leuke oefeningen, spelletjes en wedstrijdjes met de kinderen doen.
Wanneer je bij SVU komt voor de lessen, kijken we in welke groep je het beste past. Dit zodat je op een leuke op je eigen niveau kan inline-skaten. We hebben bij de kinderen 2 niveaus: beginners en gevorderden. Als je het niveau van een groep goed beheerst, kun je, als je wilt, doorstromen naar een volgende groep. Dit gaat in overleg met de trainer.Skateles voor volwassenen

Van april tot en met september, iedere maandag, woensdag en vrijdag van 19.30 tot 20.45 uur, trainen we met de SVU volwassen inline-skaters op onze prachtige wieler- en skeelerbaan op de Nedereindseberg.
Wanneer je bij SVU gaat trainen, kijken we in welke groep je het beste past. Voor volwassenen hebben we 5 niveaus: beginners, licht- gevorderden, gevorderden, marathon en wedstrijd. Als je het niveau van een groep goed beheerst, kun je, als je wilt, doorstromen naar een volgende groep.Plezier staat altijd voorop!Bij de beginnersgroep ligt de nadruk natuurlijk op het leren skaten. Met eenvoudige oefeningen worden op een speelse manier de basisbeginselen geleerd. Plezier krijgen in het skaten staat altijd voorop!
Bij de Gevorderden groep wordt naast techniek ook al gewerkt aan snelheid en conditie. De oefeningen zijn wat uitdagender en duren langer. Onderlinge wedstrijdjes zorgen voor een meer competitief karakter van het skaten. Maar ook hier geldt: plezier in het skaten is verreweg het belangrijkst.Wat heb je nodig?We zijn altijd bezig met het zo veilig mogelijk beoefenen van deze leuke sport. Het dragen van polsbescherming en een helm is in ieder geval verplicht. Elleboog- en kniebescherming zijn aanraders, om blessures te voorkomen.

En welke skates kies je? Als je net begint kun je het beste inline-skates met een hoge stevige schoen en wat kleinere wieltjes nemen. Gaat het steeds beter dan kun je gaan voor skeelers met een lagere schoen en grotere wielen. Als je materiaal wilt aanschaffen vraag dan vooral aan de trainers of de andere sporters wat fijn is. En onze sponsor Mijnten in Hoevelaken heeft al veel leden uitstekend advies gegeven over schaatsen, skates en skeelers. Proefles

Helaas zijn de proeflesuren volgeboekt. Indien je aanmeld kom je op een wachtlijst.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je het inline-skaten een keer uitproberen? Meld je hier aan voor een gratis proefles.
En als je nu al overtuigd bent van inline-skaten kun je ook direct lid worden